Uzay-bilim belgesellerinin en sevilen ismi Neil deGrasse Tyson, çok yakında bizi uzay yolculuğunun bir parçası haline getirecek yeni bir oyun ile karşımıza çıkacak. Oyunun geliştirici takımında yer alacak olan Tyson gezegenleri kolonileştirebileceğimiz, uzay araçları inşa edebileceğimiz ve yeni bir ekosistemin içerisinde rol alacağımız uzay-bilim oyununda bize yol gösterici olacak.
Eğitici ve heyecan verici bir oyun olma özelliği taşıyan Space Odyssey, hem hikaye modu hem de online modu ile “Açık uzay” bir oyun deneyimi sunacak. Ancak piyasaya çıkmak için Kickstarter üzerinde desteklerinizi bekliyor. 30 dolar ile beta ve full sürümünü oynamaya hak kazanabilirsiniz ya da bağış miktarını arttırarak oyundan daha fazla geri bildirim ve farklı oyun içi ödüller alabilmeniz mümkün.
Space Odyssey, sunduğu uzay keşfi ve detaylı bilim vaadi ile hem uzay meraklılarının hem de oyun meraklıların ilgisini çekecek gibi duruyor.
“Keşfetmenin yeni şekli” sloganıyla tanıtılan oyun, başkalarıyla koordine şekilde; gezegenleri geliştirmek ve kolonileştirmek, türleri yetiştirmek, elementleri işlemek, robotlar tasarlamak ve eşsiz yaşam biçimlerini keşfetmek üzerine kurulmuş.
Biyoloji, kimya, jeoloji ve mühendislik alanlarında; manyetizma ve elektrik gibi ilkeleri kullanarak güneş sistemleri kuracak ve keşfedebileceğiz.
Nanoteknoloji, Optogenetik, Tekillik, Manyetik Nakil, Karanlık Madde, Sıkıştırılmış Zaman, Hidrojen Gücü, Güneş Yelkenleri, Füzyonlu Jetler ve daha fazlası oyun boyunca mevcut olacak. Bu noktada, hem öğrenmemiz hem de eğlenmemiz hedefleniyor.
Oyunda ilerledikçe yaşayabileceğimiz bazı senaryolar:
Her şey ‘Galactic Coalition (Galaktik Koalisyon) tarafından büyük bir girişim olan Infinity Command (Sonsuz Komut)’da başlar. Infinity Command, devasa bir uzay istasyonu ve insanlığın galaktik yayılımının merkez noktasıdır. Galaktik Koalisyon’daki en yeni Astro-Explorer (Astro-kaşif) olarak, evreni keşfetmek ve beşeri galaktik genişleme için yeni bir güneş sistemi inşa etmekle görevlendirildik.Neil deGrasse Tyson, çok da uzak olmayan bir gelecekte Infinity Command’tan başlayarak, koalisyona katıldığımız ve yeni uzay yolculuğu çağında kâşifler ve öncülerden biri olduğumuz için teşekkür eden bir hologram olarak karşımıza çıkacak ve hikaye başlayacak.
Görevleri yerine getirirken Dr. Tyson ve ekibi hedeflerimize ulaşmamıza yardımcı olacak ve yaşamı tehdit eden durumlarla karşılaştığımızda rehberlik edecek.
Eğitim
Bu noktadan sonra, uzay araçlarımızı kişiselleştirmeden önce, oyunun mekaniğini ve bu yaratılmış dünyanın yeni fiziğini öğrenmemiz gerekecek.
Oyun oynamada daha az tecrübeye sahip olanlar için, eğitimde geçeceğimiz simülasyonlar bir öğretici olarak hareket edecek ve ek olarak oyunda farklı şeyler yapabileceğimizi gösterecek. Bizden bir astro-explorer olarak neyin beklendiğini öğreneceğiz ve uzaya girdiğimizde yüzleşeceğimiz riskler olmadan pratik yapmak için simülasyonlar kullanacağız. Burada tam bir astro-explorer’ı oynamak için kendimizi donatmamız gerekecek.
Exoplanet Proxima B
Gezi yolculuğumuzun ilk durağı, Dünya’dan yaklaşık 4.2 ışık yılı uzaklıkta güneş sistemine en yakın bilinen keşif gezegeni olan Proxima B olacak.
Ziyaretimiz sırasında göreceğimiz detaylar dünyanın en iyi fizikçileri, iklim bilimcileri ve gezegen bilimcileri tarafından yapılmış uzman tahminleri olacak. Proxima B henüz 2016’da keşfedildi ve galaktik komşumuz olduğu için neler olabileceği uzmanlar tarafından tahmin edilebilir durumda.
Proxima B’nin gizemli toprakları gerçeğe dönüşecek ve doğal fiziğine; etkileşime geçebileceğimiz bir yakınlıkta tanıklık etmemize olanak tanıyacak.
Kendi gezegenini yarat
Gezegen yaratma sürecine bir kez girdiğimizde bir daha geri dönüş yok. Tüm gezegenin yaradılışından biz sorumluyuz.Gezegenimizde flora ve faunayı oluşturarak, hayatın nasıl adapte olduğunu ve hangi türlerin gelişmesi, hayatta kalması gerektiğini anlayabilecek ve bunun sayesinde kendi ekosistemimizi kurabileceğiz.
Laboratuar ve görev simülasyonları
Laboratuvarımızda ve simülasyonlarda, bir Astro-kaşif olarak bizden nelerin beklendiğini öğreneceğiz ve uzaya açılırken karşılaşacağımız riskleri deneyimleyebileceğiz.
Gezegenimizi oluşturma aşamasında atmosferik, topografik, coğrafi, biyolojik, kimyasal ve daha fazla bilimsel etkiyi de burada kontrol edebileceğiz.
Laboratuvarda bizim için çalışan herhangi bir şeye dokunduğumuzda onu inşa etmekte olduğumuz gezegenimizde de kullanabileceğiz.
Koloniler ve uzaklar
Laboratuvarda öğrendiğimiz teorik bilgilerin Yapay Zeka yardımıyla gerçekleşme zamanı geldi.
Yapay zeka, bize kolonileşme, yaşam formlarını besleme ve daha fazla konuda yardım edecek olan kişisel asistan robotumuzu oluşturmada yardımcı olacak.
Galaktik ticaret
Kolonilerimiz, kaynaklarımız ve inovasyonlarımız büyüdükçe, başkalarıyla ticaret ağımız da genişleyecek.
Görevlerde kazandığımız ödüller, keşfettiğimiz teknolojiler ve ticaretle elde ettiğimiz her türlü şeyi satabilir veya takas edebiliriz. Oyun ilerledikçe ticaret büyüyecektir.
Bizi bekleyen tehlikeler
Afetler – Depremler olabilir veya volkanlar patlayabilir
Biyoçeşitlilik – Avcı yırtıcılar, doğal seçilimle yok olmamızı sağlayabilir
Kutup değişimi- Elektromanyetik kutuplar aniden ters dönebilir
Hava Durumu – Büyük fırtınalar gezegenlerde öfkelenebilir.
Hastalık – Bilinmeyen virüsler hayatları yok edebilir.
Uzay Nesneleri – Aylar veya asteroitler gezegenlerle çarpışabilir.
Yörüngeler – Yaşanabilir alanlar yalnızca yarı zamanlı olarak oluşabilir.
İklim Değişikliği – Sıcaklıklar değişebilir ve gezegenimizi kötü etkileyebilir.
Uzay aracını inşa et
Birçok farklı tasarım seçeneğiyle ve ilerde ihtiyaç duyacağımız nesne ile kendi aracımızı üretmemiz gerekiyor.
Uzay aracının fizikleri, şu an gerçekte bilinenlere çok yakın olacak.
Astronot kostümünü yarat
Bizi en iyi gösterecek/yansıtacak kostümü seçip ve oyun ilerledikçe geliştirmemiz gerekecek.
Oyun hakkında son detayları vermek gerekirse:
Yeni dünyaların keşfi: Kickstarter’da “Oyuncular ayrıca Tyson, Bill Nye, George R.R Martin, Neil Gaiman ve Peter Beagle gibi tanınmış bilim insanları ve kurgusal dünya yapıcıları da dahil olmak üzere diğer oyuncular tarafından yaratılan galaksileri keşfedebilirler.” Denmiş ancak bu paragraf, ismi geçen insanların bu oyunu oynayacaklarının kesin olduğu anlamına mı geliyor bilemiyoruz tabi.
Metroidvania Stili: Erişime kapalı teknoloji, beceri, araç veya kaynakları açmak için keşifler yapacağız.
Makine öğrenimi: Oyun kararlarının başkaları için çevreyi ve oyun oynamayı doğrudan etkilediği ve değiştirdiği akıllı bir oyun deneyimi sunacak.
Gizemli VR Görevleri: Oyuna heyecan verici, sürükleyici sanal gerçeklik görevleri de gelecek. (Belki sanal gerçeklik gözlüklerinin gerçekten varlığına minnettar olacağımız ilk oyun olabilir)
Geliştirici ekip
Len Wein | Hikaye Sorumlusu : Space Odyssey oyunun hikayesinden sorumlu olan Len Wein, DC Comics’in Swamp Thing çizgi romanının ve Marvel Comics’in Wolverine çizgi romanının yazarı.
Jimmy Yun | Konsept Tasarımcı: Oyunun konsept tasarımından, görsel geliştirmelerinden, 3B modellemelerinden, 3B animasyonundan ve kullanıcı arayüzünden sorumlu olacak Jimmy Yun, God of War 3, Final Fantasy IX ve Twisted Metal Black oyunlarında konsept tasarımdan sorumluydu.
Neil deGrasse Tyson | Astrofizikçi: Kızının ikna etmesiyle birlikte, Tyson ve ekibi de oyunun kadrosuna katıldı. Yani Tyson sadece reklam yüzü değil aynı zamanda oyunun geliştirici kadrosunda, bilimsel altyapısını hazırlayan ekibin müdürü.